onsdag 22 oktober 2008

Royal Canin Digestive

I augusti var Thelma och Flisa på utställning i Varberg och då fanns Royal Canin på plats. De hade kommit med en ny sorts torrfoder som heter Digestive comfort 38 och den föll verkligen damerna i smaken. Formen och storleken på fodret gör att katten tuggar mer omsorgsfullt och långsammare och detta lär vara bra för matsmältningen fick jag lära mig av de trevliga tjejerna från Royal Canin.

För katter som har en tendens att kräkas ifall de äter för fort, som t ex Flisa gör, så är det en perfekt, hon kan helt enkelt inte hetsäta dem! Jag tycker i och för sig att den luktar lite mer än vad man är van att torrfoder gör men tjejerna är nöjda och då är jag nöjd. De får just nu både Digestive och Light och det fungerar jättebra! Vi är mycket nöjda med detta foder här hemma. :-)

Ett minus är att det inte verkar finnas överallt än. Jag har varit på Femmans Zoo flera gånger sedan i Augusti och de har inte haft den inne medans Godhems Zoologiska i Majorna har haft den hela tiden. Men det borde väl inte dröja länge innan den blir lika vanlig som det andra sortimentet får man hoppas.

Kanske ska tillägga att den innehåller fisk eftersom det finns en del katter som är känsliga mot det.

Inga kommentarer: