onsdag 10 december 2008

Tävlingen avslutad och vinnarna utsedda!

TACK så mycket för alla bidrag i aktiveringstävlingen! :-) Det har varit väldigt svårt att välja ut vinnarna men nu har jag i alla fall bestämt mig.

Utan inbördes ordning:

Vinnare 1:
Rebecca skriver:
"Här hemma vardagsaktiveras Lilith och Tippen med hjälp av sin matbar. Jag har haft matbaren i snart ett år och nu är det tyvärr alldeles för enkelt för flickorna, en ny matbar ska tillverkas med ett mindre hål."
Min kommentar: Detta är en hemmagjord variant av "aktiveringsboll" där katterna får fnula lite innan de får ut mat (eller godis om man så önskar). Katter mår bra av att använda sina hjärnor och med matbaren får de greja lite för att komma åt godsakerna! ;-)


Vinnare nr 2:
Karin
skriver:
"För att roa min katt i somras fångade jag en fluga eller geting, och placerade den i ett akvarium, och ordnade luft, vatten och mat till insekten. Sedan hade Alice sitt alldeles egna insektsprogram som höll henne sysselsatt i timmar! Efter ett dygn släpptes insekten ut i det fria igen!"
Min kommentar: Tänk att ha en egen insekts-tv hemma att titta på! Och insekterna far inte illa utan släpps ut i det fria efteråt, de slipper alltså åka ner i strupen på en sugen misse. Mycket kreativt! :-)

Vinnare nr 3:
Ida skriver:
"Då vi tvåbenta faktiskt ansträngt oss lite har det busats i hö (först i badkaret sedan praktiskt taget i HELA hemmet)."
Min kommentar: Tyder på att dessa katter har ett par tvåbenta som är beredda på att städa lite efter katternas lekstunder. Har man ett badkar och råkar ha lite hö hemma (eller rent av offrar sig för att köpa det) så är ju detta ett väldigt trevligt nöje att få busa lite i! Väldigt bra idé! :-)


Dessa tre bidrag vinner alltså varsitt aktiverings-set ("matboll" och lekhandske) ifrån Royal Canin. Ett bonus-set går till Katthemmet Kompis som liksom Karin föreslog insekter som leksak och dessutom väldigt målande beskrev vilka bra leksaker insekter är! Grattis allihop! :-)
.....
Till er andra: Tack igen för alla bidrag och kanske kanske kommer det fler tävlingar här framöver och då hoppas jag alla är med igen! :-)

5 kommentarer:

Tre katter sa...

Grattis till vinnarna!
Dessa tips måste genast testas..

//Zeke, Texas & hAJeN

Anonym sa...

Vad skoj! Tyvärr hann jag inte vara med i tävlingen. Men jag har haft roligt åt bidragen och grattis till vinnaren! Tazz /Azlan

Anonym sa...

Det är alltid roligt med tävlingar! Jippi, vann gjorde vi också. Eller vad man ska säga. ;) /Tass

Anonym sa...

Katthemmet kompis: Klart ni vann. Ett bonuspris är också ett pris jue! :-)

Hälsar Thelma och Flisa

Anonym sa...

woohoo, en extra juklapp till missarna.
då kanske jag kan ha lite mindre dåligt samvete för att jag lämnar dem på "kollo" över jul