söndag 12 augusti 2007

Lillkatta är här!!!

Göta Petter. Igår var matte borta hela dagen och precis när jag höll på att skälla ut henne för detta så hörde jag ett ynkligt pip i väskan. Och vad hoppar ut om inte en minikatt!! 8-/

Det märkliga är att hon är rädd för moi. Jag som är så snäll och bara ligger och spanar in henne. Så hon har fräst flera gånger. Lite ofint när man kommer till ett nytt hem, ifall ni frågar mig. Men nu har hon legat bredvid mig i soffan i flera minuter så kanske fattar hon snart att jag inte är så farlig. Fast hon ska ju fatta vem det är som bestämmer..... ;-)

Dom sover mycket de där små glytten.


Vad är du för en figur? Det där är min prasseltunnel!


Fegis! Kom och lek då!


4 kommentarer:

Viktminskning sa...

Ja du Thelma, du har alla mina sympatier. Jag har också fått en konstig kattunge på halsen här hemma. Matte säger att vi kommer bli kompisar såsmåningom men som det ser ut nu är det inte att tänka på. Lycka till med den lilla! Kom ihåg att det är viktigt att visa vem som bestämmer från början så att hon inte tar över. Jag gjorde tyvärr misstaget att glömma det och det får jag sota för nu...

//Neo

Julia sa...

Det verkar ju gå bra det där, hon är ju fantastiskt söt! Det är faktiskt bara bra med en kattkompis och det kommer ni två nog oxå på om ni bara ger det lite tid! Annars borde hon väl funka bra som en schysst lite leksak? /Iris

Anonym sa...

Meeeen Thelma, du har ju tappat greppet totalt! Har du inte ens fräst på henne? *suck* Hur ska detta gå?
Jag började med att morra och fräsa DIREKT! sen fick hon övertyga mig om att hon var snäll och trevlig.
Lite skillnad var det kanske dock här, eftersom min lillkatta bara promenerade in och ÄGDE stället från början, inte gömde hon sig under nån soffa eller låg och tryckte hos matte, nädå, hon traskade runt i hela kåken, och jag var ju tvungen att gå max en meter bakom och visa mitt ogillande, GISSA om jag blev trött????

Anonym sa...

Ja kan nu stolt meddela att jag börjat läxa upp den lilla ordentligt. Eller ja, "läxa upp" kanske är att ta i men jag markerar vart skåpet ska stå om man säger så... ;-)