måndag 20 augusti 2007

Ingenting är längre som förut

Jahaja, så har då den här Hailey bott hos mig och matte i över en vecka. INGENTING är som förut. Jag vet faktiskt inte vad jag tycka men jag måste erkänna att det är ganska trevligt att ha någon att umgås med på dagarna, även om den här kompisen är i minsta laget. Jag hoppas att hon växer till sig och blir stor och stark som jag! Se bara så klen hon är! ;-)


Ibland lägger jag mig ner och ser olycklig ut och då får matte dåligt samvete och klappar mig och gosar och ger mig godsaker. Det kan hon gott göra med tanke på att hon dragit hit en främling som äter ur min matskål och sover i min sovpuff.





Fast ibland sover vi tillsammans också och det är faktiskt ganska mysigt. Men säg inte till någon att jag erkänt det. Dock vill Hailey gärna ligga i katthög i timmar medans jag tycker det röcker med en stund men jag hoppas hon fattar vinken snart och kan sova lite ensam.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är så söta tillsammans kram till er båda lilis

Anonym sa...

Ja *suckar* jag lider verkligen med dig. Det är inte lätt och aldrig får man vara ifred med matte/husse, den lille kommer alltid springande så fort jag ska till och få lite kvalitetstid med matte/husse. Ibland undrar jag om han är en förlängd svans av mig. Men jag måste säga att jag så här efter 3 månader har vant mig och inte skulle kunna tänka mig att bo här utan honom, Loke alltså. Så det är bara att bita ihop och gilla läget. Förresten är hon jättesöt som ligger så där nära dig och tänk vad mycket bus ni kommer att hitta på tillsammans. Det blir aldrig tråkigt om dagarna när man har en kompis där och matte/husse är på jobbet.

Igenkännande tassar från Azlan.

Julia sa...

naaawh! verkar ju jättekul med en såndär liten i huset! /Bona och Iris

Anonym sa...

Matte hälsar att lillkattsgos alltid är trevligt!

Anonym sa...

Ja det är inte lätt alltid med de där små liven som rantar efter en... men lite mysigt är det ju också får jag erkänna! Lillmissen här hemma är ju bra mycket mer fart i än de där gamla surtanterna Hedda, Maja och Berit. ;-)

Jag har en utmaning till dig i min blogg så kom gärna och kika.

mvh Rippe