tisdag 18 september 2007

Rippes utmaning

Jag har totalt glömt att jag fått en utmaning av Rippe, den snyggaste Main Coonen som finns! Jag tar mig friheten att sno en bild ifrån Rippes matte Lindas hemsida så att ni får se hur snygg han är! Hoppas detta är ok för matte (och Rippe)! :-)



Hur som helst, utmaningen är följande: Jag ska skriva 8 fakta/vanor om mig själv! Och jag hoppas att alla andra snygga katter som läser min blogg följer utmaningen! :-)

1. Jag har ingen som helst stolthet när det gäller rökt skinka. Jag skriker på ett pinsamt vis när det vankas skinka. Numera måste man också dela med morsgrisen Hailey!
2. Jag sover hos matte varje natt. Jag lägger mig samtidigt och går upp samtidigt. Var jag befinner mig de timmar som finns däremellan är lite olika men jag vet att matte gillar att vakna med mig.
3. Jag är väldigt duktig när klorna ska klippas säger matte.
4. Jag har 4 syskon: Piccola, Zeus, Zmilla och Cittra.
5. Jag är den enda av 5 syskon som blev chokladfärgad, de andra är bruna.
6. Jag gillar inte att gå i koppel. Eller gå ut överhuvudtaget. Det är skitäckligt med gräs under fötterna. Tacka vet jag parkett!!
7. Jag brukar gå upp vid 5-tiden på morgonen och krypa in bakom rullgardinen och titta när morgonen gryr. Det tycker jag är mysigt. Sen kryper jag ner till matte igen.
8. Jag är styvmorsa till en liten siames som för närvarande heter Hailey. Jag bråkar med henne och biter henne ibland men i hemlighet gillar jag henne massor..!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, härligt att läsa om dig! :-) En massa skojiga fakta! Men du... gräs är faktiskt inte så farligt att gå på... min matte klipper så sällan så vår gräsmatta brukar se ut som en äng nästan... mycket mossa är det med som är mjukt och skönt att gå på!

Klart du får låna en bild av mig till din blogg!

kram Rippe

Anonym sa...

Vi håller med om allt utom punkt nr 6! Haha.
Bra skrivet tycker vi.
/Azlan och Loke.