fredag 13 februari 2009

En varningens tass!

Linda och Per från S*Powerspots hade med sig en leksak när de besökte oss i söndags. Thelma tycker att den är enormt rolig och kan leka i evigheter med den men jag vet att den är livsfarlig. Hur vet jag det? Jo det ska jag berätta:

Thelma och matte hade lekt jättelänge och jag fick inte en chans att jaga den lilla fjädern som for runt i luften för tjockisen Thelma skulle först fram hela tiden. Så när matte hade borstningsstund med Thelma så tog jag chansen att gå fram och nosa på fjädern som låg bland kuddarna i soffan.

Det är en väldigt fin liten fjäder kan jag meddela och jag blev så ivrig att jag tog den i munnen och skulle springa ut med den i hallen. Plötsligt började det skramla utav bara den efter mig och en pinne kom farande mot mig med en enorm hastighet och tjongade till mig i skallen! Jag blev livrädd och sprang in under sängen.

Jag kom inte ens fram när matte försökte locka med rökt kalkon (fast det ångrade jag sedan) utan satt under sängen och pep ända tills matte la in fjädern med efterföljande pinne i garderoben igen. Det märkligaste är att precis samma sak hände nästa gång jag försökte knycka fjädern. Jag tror att pinnen och fjädern jobbar i team på något sätt.

Jag har bestämt mig för att inte gå i närheten av den där fjädern mer. När matte tar fram den ur garderoben så går jag och gömmer mig under sängen, dit kommer den inte. Om Thelma är så dum att hon leker med så livsfarliga saker så är det hennes problem men jag tänker då inte riskera livet för den där lilla skitfjädern.

Jag ville bara höja en varningens tass. Om Ni Ser En Fjäder Så Kanske Det Inte Bara Är En Fjäder!

Hälsar Flisa

3 kommentarer:

Lina sa...

Jag utmanar DIG!

Utmaningen går ut på:
• Gå in i mappen Mina Bilder.
• Gå till den sjätte mappen och välj sedan den sjätte bilden i den aktuella mappen.
• Släng upp bilden på bloggen och skriv något om den.
• Utmana sex andra personer och länka till dem.

För att se exempel gå in på min bligg..

Lycka till!

Unknown sa...

Mjaousan vad otäckt! Själv har jag blivit anfallen av kopplet flera gånger. Jag sitter och väntar på husse vid dörren, och när jag tröttnar och ska se var han är, då följer det dumma kopplet efter och ANFALLER MIG! *ryser*
Det kanske är någon slags konspiration eller vad det heter.
Tass från en olycksbroder...

Tre katter sa...

Nu var det länge sedan ni uppdaterade! Vi vill veta hur tjejorna har det!! :)

//Grabbarna