onsdag 4 februari 2009

Zylkèneuppdatering!

Thelma och Flisa har ju varit hos mina föräldrar på kollo i en vecka under tiden jag var i Stockholm (jobb) och under den tiden så fick Flisa ingen Zylkène. Anledningen till det är att hemma hos mamma och pappa så äter katterna hej vilt ifrån varandras skålar och det är ingen som vet ifall det är Flisa som fått i sig Zylkènen eller om det är Thelma eller Elvis. Så vi gjorde en brejk under den veckan men nu när hon kommit hem har vi kört i gång igen och hon ska äta Zylkène i tio dagar till.

Hur som helst så trots att Flisa inte fick Zylkène under den veckan hon och Thelma var hos mamma och pappa så har hon faktiskt gjort en del framsteg. Det märktes främst på att hon inte drog sig undan till någon garderob när det var dags för tupplur utan hon la sig i katthög med Thelma i en fåtölj eller bredvid pappa i soffan och sov tryggt där. Dessutom så har hon blivit väldigt bundis med min pappa vilket han är mäkta stolt över såklart. Hon har kelat mycket med honom och till och med sovit vid hans fötter på natten ibland och det är ett stort framsteg. Det roligaste är nästan pappas reaktion på det, när jag ringde och pratade med mamma igår hörde jag honom ropa i bakgrunden: "Hälsa Felicia från mig!" Så jag sa till mamma att med den här takten dröjer det nog bara något år innan Flisa ligger i knät på dem båda. *hehe* Ok, Rom byggdes inte på en dag!! ;-)

I övrigt har jag inget att rapportera just nu mer än att jag absolut märker skillnad med Zylkène, dock inget revolutionerande utan bara små små tecken på att hon tuffar till sig. Jag provar i 10 dagar till och ser vad som händer helt enkelt! :-)

Inga kommentarer: