måndag 9 februari 2009

Zylkène-uppdatering

Uppdateringsdags!

Nu är Flisa inne på sin 24:e dag med Zylkène. Eftersom hon hade en veckas uppehåll hos mina föräldrar är det alltså ungefär en månad sedan vi började detta lilla projektet.

Idag var Per och Linda från S*Powerspots hemma på besök. Flisa gick och gömde sig i prasseltunneln som jag har i en hylla när de kom men efter ett tag drog jag fram tunneln på golvet. Vanligtvis brukar hon rusa ut ur röret och in i sovrummet när jag gör så men idag satt hon lugnt kvar i röret. Till slut kom hon ut och gick då och satte sig i hörnet på rummet på betryggande avstånd. Hon valde alltså att stanna kvar i rummet trots att det satt två för henne främmande människor i soffan. Bara det är ett stort framsteg. Det vanliga är att hon gömmer sig i sovrummet och efter flera timmar kan hon komma ut och kanske vilja hälsa men nu valde hon faktiskt att stanna kvar med en gång och det är stort!

Efter en stund tassade hon fram och la sig under bordet och sen satt hon där och spanade resten av besöket. Hade de stannat lite längre så tror jag hon kommit fram och lekt och hälsat. För andra kanske det inte låter som någon framgång att ens katt kommer och sätter sig under bordet men för mig är det det! :-)

Så, fortsatt bra resultat av Zylkène!

4 kommentarer:

mooch sa...

Vad härligt att höra!! Låter som om Flisa blir mer och mer modig!

ida sa...

Härligt! Det gäller ju att skynda långsamt och det verkar ju fungera toppen! =)

Unknown sa...

Hej bloggarkollega. Se till att hålla koll på din människa i ovädret. Min husse höll nästan på att gå vilse med mig på promenad. Tur att jag hittade hem åt oss. *tass*

Anonym sa...

Hej kompisar!

Tävla en en lyxig kattbädd hos oss! :) http://katthemmetkompis.blogg.se/2009/february/vinn-en-kattbadd.html

/Tass