lördag 2 maj 2009

Nu tävlar vi ut en fin sele ifrån Puppia

Katten oxå! tävlar nu ut en fin sele ifrån Pupstore/Puppia. Vinnaren får välja en av selarna nedan, antingen en rosa eller en kamouflagefärgad. För att vara med och tävla gör så här:

1. Skriv en kommentar nedan: Skriv vad din katt/dina katter heter och motivera varför just de ska vinna selen. Skriv också vilken sele din katt skulle föredra, den rosa eller den kamouflagefärgade, eller om det inte spelar någon roll.
2. Skicka ett mail till kattenoxa@gmail.com: Kopiera din kommentar ifrån bloggen och lägg till din adress så jag vet vart jag ska skicka selen ifall just du vinner.
3. Om du har en egen blogg: Skriv gärna om den här tävlingen där!

Tävlingen pågår till och med den 10 maj! Lycka till! :-)

Obs! Selen passar på en medelstor till stor katt. Mina katter väger ca 3,5 resp 4,5 kg och selen skulle inte passa på mindre katter än så utan snarare på lite större katter. Men alla kan såklart tävla ändå, om man vinner kan man ju ge bort dem i present ifall den inte passar ens egen katt!




20 kommentarer:

bobo o sigge sa...

vi vill absolut va med och tävla, matte snackar nåt om gården här nedanför som vi ser från balkongen, skulle vara nice att känna lite på gräset!! och eftersom vi är något (hosthost) större format än flisa och thelma så skulle den säkert passa oss finfint, vi delar såklart broderligt (fast jag tror att Sigge e för mesig för att spankulera på gräset). Färg spelar ingen roll, vi e inte knussliga så där...

Bobo o Sigge sa...

ja vi heter ju då Bobo och Sigge och motivationen är väl den bästa: att vi behöver ut och röra på dököttet lite!!;-)
så kanske vi inte behöver trakassera brevbärarn....*heheh*

bobo o sigge sa...

vilket datum drar du vinnaren?

Emma sa...

Jag är gärna med och tävlar. Mina katter går ju fritt så till dem går det inte, men jag känner en som verkligen skulle behöva en sådan sele.

Cittra och Missan sa...

Cittra hälsar att hon skulle verkligen behöva en ny sele, för den hon har kan hon rymma från (fniss)och då blir matte så hispig. Dessutom så är Cittra och Missan ute och går aldeles för sällan, enligt dem själva, och det beror antagligen på att de har så fula selar (host, host)

Molly sa...

Mjau!

Jag heter Molly och är en tjusig ragdollfröken. Den rosa selen skulle passa mig perfekt! Jag är en väldigt feminin flicka och då passar ju rosa väldigt bra! Jag älskar att promenera med min matte. När jag får komma ut blir jag så glad att jag skuttar omkring i trädgården av glädje! Jag älskar att gå i skogen och nosa, och om selen blir min lovar jag att den blir väl använd!

Tass från Molly

Fröken Bell sa...

Purr! Den camouflagefärgade selen skulle jag se mycket tuff ut i nu när vårsolen tittar fram i Umeå.
Matte klämmer in mig i en fulsele nu när vi går ut och jag försöker streta emot. Snälla, låt mig få slippa fulselen!

/Fröken Bell

Chili sa...

Jag är kung över parken här hemma.
Nosa och gå en promenad är mjauket trevligt!
Sen att matte inte fattar att en sele värd en kung måste införskaffas, utan tvingar på mig en ful otrevlig sak gör inte det bättre för mig.
Så jag Chili skulle vilja vinna selen för att kunna impa på alla katttjejer som finns i parken.

Chili sa...

Färgen spelar ingen roll.

Nette sa...

Kirsi, tack för påminnelsen! Tävlingen pågår fram till och med 10 maj! :-)

Karin sa...

Hej,

Vi är tre katter härhemma, som heter Alice, Joséphine och Emil. Vi har alla tre levt ute och matte tycker att det skulle vara jätteskönt för oss att få ta trygga promenader med henne i parken i en riktigt fin sele. Vi har en fin innätad balkong vi sitter och spanar från på dagarna och det skulle nog vara roligt att gå ut på riktigt också. I en rosa eller camoflagefärgad sele, vi är inte så noga. Matte säger att vi är färgblinda. Matte gillar dock rosa hemskt mycket.

kram
Alice, Emil o Joséphine o matte Karin

Tre katter sa...

Den kamouflagefärgade var ju hur cool som helst tycker Zeke! Han älskar kamo! Men tror ni att vi får plats i dom då?

//Zeke, Texas & Hajen

ann|kan sa...

Albert: tassar in och meddelar att han hemskt gärna skulle vilja vinna den kamouflagefärgade selen! ..den skulle matcha hans transportbur perfekt, och nu när han tyvärr inte kan vara utekatt "på riktigt" mer så borde han ju iallafall få gå i sele med stil! (Han hälsar även att han inte haft det så lätt den sista tiden, hans matte gick bort och han tvingades flytta från landet till en lägenhet i storstan - han kan behöva lite uppmuntran ;)

Vivi & Katterna sa...

Tjenixen, Angelique här som hittade hit från trekatters sida. Jag och min mamma är två sibiriska katter (läs tigrar) som snart ska flytta till ett hus. Matte och husse har sagt att när vi får egen gräsmatta ska vi få vara ute en massa!!
Jag har börjar växa ur min lilla bäbis-sele & matte säger att flytta tar en massa tid & pengar, så hade det ju varit super med ngn av de där super snygga selarna, färgen spelar ingen roll!
Slick bakom örat från lillan Angelique & mamma Athena

Valentine sa...

Min matte har precis köpt mig ett nytt flexikoppel på 8m. Det tycker jag är toppen, men min nuvarande sele är så ful att jag vägrar ta på mig den (limegrön!!) tänk vad läcker jag skulle vara i en cammo-sele, eller i en rosa som bär upp mitt namn så fint! krrr. Matte säger även att jag måste ut och röra på mig för att bli av med lite av min övervikt. Men vaddå, nu finns det ju bara mer av mig att tycka om. :o)

Tass från Valentine

Gudrun & Gilmore Girl sa...

Åå precis vad kissarna behöver :)
Mina katter (som bor hemma hos mig) heter Gudrun och Gilmore Girl, men kallas kort och gott för Sessan och Lillan. Gudrun har börjat slicka av sig pälsen på ben och mage, och vi utreder nu om det sitter i huvudet, eller om det är någon form av allergi. Och eftersom båda katterna tidigare varit utekatter, så skulle dom väldigt gärna vilja komma ut igen, även om det bara är i sele. Färgen spelar ingen roll till kissarna, jag frågade.. Bara dom fick komma ut sa dom..

Ha en fortsatt bra dag, och alla som är med och tävlar; Må bästa kisse vinna :)

Sandra sa...

Min katter heter Stravve och Allan, Stravve har en snygg sele i kamouflagemönster och Allan är mycket avundsjuk på den för hans är zebramönstrad (hmm, man ser ut som en tjej ju säget Allan)! Därför borde Allan vinna den snygga kamouflageselen så han kan matcha sin kompis och slippa skämmas när han är ute!

Pius sa...

Sangi skulle behöva en ny och bättre sele när jag nu ska börja gå ut i trädgården med honom. En sele som sitter säkert och är lätt att sätta på honom. Han är lite livlig om man säger så:-D

Färgen spelar ingen roll eftersom han är rödsilver tigré.

Matte Pius

Tazmanien Devil sa...

matte tycker att jag har blivit lite för tjock på sistånde, hon säger att jag skulle behöva ut och röra mig.. Men tyvärr vägrar jag att ha min fula röda sele, för den är så obekväm och ful! Dom där selarna ser sköna ut och dessutom är dom verkligen snygga! Tänk så snyggt, någon av dom selarna på mig - grå! *mums*

bobo o sigge sa...

vem vann,vem vann, vann vi vann vi???