måndag 18 maj 2009

Utställning

Matte har varit på utställning i helgen, utan oss. Vi fyrbenta tycker att det finns roligare saker än att ställas ut men matte kom hem helt lycklig och mumlade helt lyriskt om "kattungar, ocicater, Hajen, pälsbollar, siameser" osv osv i all oändlighet. Hon hotar med att ställa ut mig, Flisa, nästa gång. Thelma slipper därför att hon redan är något som kallas för Premier men jag ska tydligen få åka på utställning igen säger matte, så att jag också kan kallas Premier. Jag är inte så noga med den titeln men det verkar inte som att jag har något att säga till om.

Undras ifall den där snälla Daniella skulle vilja komma hem igen och göra ett försök att ta kort på mig någon gång. Jag är ju "lite blyg" men när solen kommer fram på balkongen så brukar jag våga mig fram i alla fall... ;-)

Cat with attitude


Inga kommentarer: