tisdag 8 december 2009

Matte borde skämmas!

Den 2:a december fyllde jag 3 år och firades det på något sätt? Icke! Fick jag något extra godis? Nix! Glömde matte av min födelsedag? Jajamensan!! :-((

Jag tror dock att hon haft lite dåligt samvete över detta för sen fick jag extra mycket gos och rökt kalkon men jag förstår ändå inte hur man kan glömma min födelsedag! Nästa år får vi hoppas att hon har lite mer koll!

Hälsar
Thelma
(drygt 3 år)


En av de första bilderna på mig, säger matte. Det är min uppfödare Ingeborg som har tagit bilden.


Detta är kvällen då jag valde min matte. Jag la mig vid hennes ben och såg söt ut. Det funkade!



En lite pinsam historia som jag helst inte vill prata om. Matte säger att det handlar om k.a.s.t.r.e.r.i.n.g men jag kan ju inte stava så bra så jag vet inte riktigt vad det är. Men linne hade jag på mig!


Men sen blev jag stor och snygg helt plötsligt!


Och nu är jag ännu större och ännu snyggare säger matte. Jag tror hon gillar mig ändå, trots att hon glömde min födelsedag. Mjau!

7 kommentarer:

mooch sa...

Grattis Thelma! Inte lätt att ha mattar med Alzheimers Light. Vi har en sådan här också. Men de brukar ju till slut komma ihåg och då vankas massa gott och presenter och det är ju bra!!

Nospussar från Zammy och Mille

Tre katter sa...

Sånna himla puddings-bilder!!
Hihi! Och du var ju bara sååå söt i linnet!! :)

Tassisar
//Tre katter med mams

Anonym sa...

Grattis Thelma, kan säga att min dumma matte inte firade nåt speciellt heller. Hon bara tjatar om att jag skall löpa, jag springer ju allt var jag orkar i lägenheten och ändå är det inte bra:( Tur att lillmatte finns för hon gav mig födelsedagsgodis i alla fall. Nospussar från syrran Cittra

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Jag är ju inte mycket bättre än din matte eftersom jag också glömde din dag! :-P
Hoppas allt är bra!
Jag minns faktiskt de gamla bilderna på dig. Hälsa matte så mycket, min matte hälsar också!

Tassar från Azlan.

Wikki Bloggkatten sa...

Men ibland är människor så tramsiga om ålder och födelsedagar, i alla fall sina egna. Det blir värre ju äldre dom blir...
Å andra sidan om man som du blir vackrare för varje dag så borde ni ha fest varje dag??!
TassKram Wikki

Ligans Talesman sa...

Grattis i efterskott och vill passa på att önska
God Jul och Gott Nytt År !
Kram

Anonym sa...

Gud vilka söta kattungar!