söndag 15 april 2007

Barnarbete

Är det verkligen meningen att en Mycket Liten Katt ska behöva kämpa i TIMMAR för att väcka sin sovande matte? I morse fick jag välta ner samma lampa TVÅ gånger innan hon gick upp och det är inte acceptabelt, jag är faktiskt bara 19 veckor gammal och ska inte behöva ansvara för att matte kommer ur sängen på morgonen. Jag får nog gå med i katt-facket när jag blir stor! Tills vidare får jag ju kämpa på. Someones have to do the dirty work som det heter!

Sedan släpade hon med mig ut i den däringa väskan igen, på promenad. Den känns lite fånig men den är ju i och för sig bättre än att gå själv. Men jag piper litegrann för att markera att jag inte är helt nöjd. Man måste ju visa vart skåpet ska stå.

I övrigt har jag i dag varit med och hjälpt till och byta sängkläder, städa, blomstervård mm. Jag är helt säker på att matte uppskattar min hjälp! ;-)

Här är en bild på mig när jag läxar upp skrammelråttan!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjabba! Du verkar vara en schysst pingla ;o)

Nette sa...

Ja dom säger det! ;-) Men så säger du väl till alla kattfröknar...

*mjaoo*

Anonym sa...

njae bara dom som e söta...o det e ju du! Men nu måste jag vila lite för det var jobbigt att skriva så här på en blogg. Har aldrig gjort det förut. Gäääsp!

Anonym sa...

Jag vet, fattar du hur trött i tassen man blir av att skriva såhär mycket? *puh*