måndag 30 april 2007

Prasseltunnel som hatt? Ska det vara på det här viset?

Jahaja. Så får man Världens Roligaste Prasseltunnel och vad händer? Jo, en elak tant kom och använde den som HATT.



Det är skandal faktiskt och dessutom kom matte hem ikväll och luktade annan katt. Hon är otrogen! Vad tycker jag om det tror ni?



Men om man ska prata om saker som är bra så får jag säga att den här superlånga musen är något bland det roligaste jag lekt med. Häromdagen lekte jag så våldsamt att jag hoppade rakt in i ett bord och slog mig på ögat och på nosen. Jag fick nog lite fläskläpp för det kändes väldigt konstigt i munnen efteråt men nu är det inga problem. Jag kan äta kokt skinka igen och det är ju det som är viktigt i livet!



Min matte är väldigt jobbig med kameran. Jämt och ständigt kör hon upp det där plåtmonstret i nosen på mig och hon säger att "Tant Cissi" har sagt att jag ska ta massor med bilder när Thelma är liten". Ja men massor är väl ok, men HELA TIDEN!? Och vem är den där Cissi? Hon har ALDRIG hälsat på mig! Dålig stil. Nåväl, här sitter jag i fönstret på min favvoplats.





4 kommentarer:

Anonym sa...

oh stora flickan nu ju...!! Själv får man ju ff några dar framöver, matte skall ut och resa...gött...blir lite passning av Lilis och den där lilla odågan Noa, sen skall visst två söta unga flickor komma också...hmm...bäst matte lägger fram borsten så man får lite kli...

Isis och Ramses sa...

Jo du Thelma de där storkatterna kan vara ganska fåniga. Bäst vi ser till att de inte får tag på vår prasseltunnel härhemma. Man ser ju vilka ideér dom kan få. Isis och Ramses, katterna på Bygatan.

Anonym sa...

Åhhh, när matte såg din blogg kom hon på att hon köpt en tunnel till mig så hon hämtade den och tog fram den. Jag hinner inte skriva mer nu, för jag måste tillbaka och utforska tunneln. Bäst att vakta den så ingen tar den som hatt :-/

Anonym sa...

Eliza, var noga med att vakta ditt klösträd också. De där tvåbeningarna kan komma på vilka idéer som helst! *puh*