söndag 11 januari 2009

Besök hos Texas och Shadow

Igår var jag hemma på fika hos två av vinnarna av min bloggtävling från november, Texas och Shadow och deras trevliga matte och husse Ida och Tommy! Bortsett ifrån en fantastisk kladdkaka så fick jag även träffa två av de sötaste och näpnaste små missar jag någonsin sett! Både Texas och Shadow kommer ifrån en kattkoloni som fångades in i Högsbo industriområde för ca 1,5 år sedan och de är lite försiktiga med främlingar men de var framme och nosade på mina skor och på mig också.

Texas och Shadow vann ju en aktiveringsboll och en lekhandske. Jag fick tyvärr inte till någon bra bild med handsken, de var inte så lätta att fotografera de här små! Men Texas hade blivit väldigt duktig med att få ut godis ur bollen och visade sina färdigheter. Shadow fick också smaka lite godis men Texas var snabbast! ;-)

Här kommer lite bilder ifrån besöket. Och till mitt försvar ska jag säga att det är ursvårt att fotografera svarta katter. Framför allt med min usla kamera som snarast ska bytas ut! Men jag kan säga att det var två riktigt söta små missar jag hade äran att träffa. :-)

Så här gör man när man skaffar mat. Putta lite med kinden..


..och så lite med tassen..


Kan du hjälpa till lite här?


Nej nu blev jag trött och behöver vila lite!


Och jag med, fast jag orkar posera lite i alla fall.. :-)



3 kommentarer:

Anonym sa...

mycket fina bilder måste jag säga, du behöver ingen ny kamera.

Anonym sa...

och du är självklart välkommen tillbaka =P

Anonym sa...

Jo jag behöver faktiskt en ny kamera! Tänk, de hade varit ännu finare om jag haft en bra kamera!:-)

Klart jag kommer tillbaka!