torsdag 15 januari 2009

Zylkène dag 3

Dag 3: Flisa mumsar fortfarande glatt i sig den "preparerade" maten och verkar inte känna någon smak alls av pulvret.

Jag kanske inbillar mig, eller så är det önsketänkande men hon är faktiskt lite lugnare än hon brukar vara. I vanliga fall så när jag (eller någon annan) kommer gående snabbt så springer hon undan lite för att sedan snabbt komma fram igen, lite ängsligt sådär. Idag har jag grejat massor, bäddat rent, släpat runt på täcket precis bredvid henne osv och hon sprang inte undan. När vi lekte med "disco-sugrören" (ja, jag kallar dem så ) så var det idag första gången på evigheter som hon rullade runt och busade på rygg en stund och jag kunde köra in näsan och gossa i hennes mage utan att hon fick panik. I vanliga fall så ligger hon aldrig på rygg. Så jag passade på att pussa magen hur mycket som helst och tränade även på att bära henne. Hon gillar att sitta i knät men inte att bli buren. Vanligtvis så blir hon stel som en pinne när man lyfter upp henne och tar spjärn med två tassar mot axeln så att man inte kan hålla henne intill sig.

Idag var första gången på jättelänge som jag tog upp henne och la henne över axeln och hon satt kvar frivilligt en lång stund. Så nu tar jag upp henne med jämna mellanrum för att träna på det. Det är bara dag tre och kanske är det bara en tillfällighet men det känns som sagt som att hon är lite mer avslappnad. Precis lika busig som vanligt och springer och rejsar med Thelma men lite mer relaxad.

Svårt att förklara för er som inte träffat henne men hon är lite "hoppig" i vanliga fall. Jaja, vi provar ett tag till och tränar vidare. Till helgen ska jag försöka ha lite "statister" hemma och se vad hon tycker om dem.. ;-)

2 kommentarer:

mooch sa...

Låter som det går bra med Flisan och den nya medicinen. Ska bli kul att se om det är någon skillnad till "statisterna" kommer hem. Jag är hur nyfiken som helst eftersom Mille här hemma har uppvisat liknande tendenser...

Anonym sa...

vad härligt att det verkar fungera, håller tummar och tassar på att det håller i sig. /Ida, Tommy, Texas och Shadow