söndag 15 mars 2009

Våren är här! :-)

Idag väckte vi matte vid tiotiden och berättade att våren hade kommit. Hon blev lika glad som vi och sen har vi suttit halva dagen i det öppna fönstret och sniffat på solen. Eller nja, jag och Flisa har suttit i fönstret och matte låg på sängen och solade under tiden.

Sen tog matte fram kameran och fotograferade oss när vi solbadade.


*sniff sniff*


Det är viktigast att sola ansiktet. Det ser ni kanske på mig, jag är mycket brunare i ansiktet och om öronen än på kroppen. Äsch, nu säger matte att det beror på att jag är brunmaskad...


Ser jag tjock ut i den vinkeln, matte?

Ge mig en vårpuss, kompis!

5 kommentarer:

Tre katter sa...

Vilken underbart fin vår-puss bild på tjejorna!
Och Flisa - Du är Perfekt! hälsar Texas :)

//Grabbarna Grus

Karin sa...

Å så underbart ni har det! Påminn matte om att det är dags att putsa fönsterna också, hon brukar ju glömma det varje år:-)

/Alice med två jobbiga småsyskon

Unknown sa...

Vi har också haft sol. Fast då var husse inte hemma. När han väl var hemma hade solen gått och lagt sig. Elakt va? *mutter*
Tass så länge.

Anonym sa...

nu skall här lekas!! vippan vaktas med livet!!

mooch sa...

Härliga solbadare ni är Thelma och Flisa! Vi längtar också efter solen så den kan torka upp i vår kattgård. Det är så blött och läskigt om tassarna där nu!

Nospussar från
Zammy & Mille