lördag 28 juli 2007

Idag var en bra dag

Idag kom matte hem med stora bruna påsar med grejor i och jag började förstås genast försöka leta upp mina grejor i påsarna. Och det var väl det jag visste, tillslut halade hon upp en påse med grejor till moi! En jätterolig pinne med en pingla och pälsgrunka längst ut, den var så rolig så jag var helt anfådd när jag lekt klart med den. Och klar var jag inte förrän sent på kvällen. Matte som inte är i så god form som mig slutade leka efter en halvtimma eller så men själv släpade jag runt på min pinne i flera timmar och det var jätteroligt!

Men sen hände något märkligt. Matte hade något i handen som hon tryckte på och plötsligt såg jag ett litet rött kryp i soffan. Snabb som satan var den! Och det var så märkligt för när krypet var stilla så satte jag tassen på den och då var den så otroligt snabb att den var uppepå min tass igen direkt!! 8-/ Jag jagade den i säkert en halvtimma men jag fick inte tag på den. Jag får leta vidare i morgon. Har ni varit med om något så konstigt???

Annars har hon börjat lära sig ganska mycket saker nu, matte. Om jag hämtar en leksak och lägger vid henne så förstår hon direkt att jag vill leka, mycket smart om du frågar mig. Om jag sitter och skriker vid klädkammardörren så förstår hon att jag vill in, inte helt korkat! Om jag sätter mig på hennes bröstkorg på natten och trampar och trampar så förstår hon att jag vill ha kill bakom öronen. Så den som säger att man inte kan lära upp en tvåbening har fel!! Däremot så har hon svårare att förstå det där med att leka på natten. Ibland hämtar jag leksaker och lägger i sängen så att hon ska fatta att det är dags att leka men då grymtar hon bara som en gris och lägger dem under madrassen. Konstigt, men en dag förstår hon nog! :-)

Inga kommentarer: