tisdag 17 juli 2007

Jahaja..

Så är man då hemma efter fyra dagar hos Kaspar, Milla och Piccola och hur kul är det att vara hemma då? Ingen att leka med, brottas med, putsa på eller gosa med. Ja det skulle vara matte då men hon är faktiskt inget vidare på katt-race om jag ska vara ärlig. Hon har svårt att komma upp på fönsterbrädan och för att inte tala om tunneln, där fastnar hon ganska snabbt skulle jag tro, med det midjemåttet... ;-)

Så jag klagar och klagar och med lite tur kommer det snart en kompis till mig. Skam den som ger sig! I väntan på det får jag ganska mycket rökt kalkon för det vet matte att jag gillar. Hon säger att jag börjar bli lite rund om magen men det ska hon snacka om? Bah!

4 kommentarer:

Anonym sa...

vänta du bara, om några år kommer du att förbanna den där kompisen och önska att du hade ensamrätt på din matte...tro mig, jag vet, bodde med morsan förut hos min matte och det var morsan som jämt skulle ligga på mattes schyssta hylla och mysa...men nu så e den min!! *S*

Anonym sa...

Vi brukar också häckla vår matte för hennes runda bak sticker alltid fram ur gömstället, så det är inte så svårt att se var hon har gömt sig haha...
Vad roligt att du har haft så kul med syrran och hennes kompisar! Men får du en kompis så ska du visa henne var skåpet skall stå helt enkelt. Och passa på att busa rejält, på katters vis. Inget av detta klarar tvåbeningarna av särskilt bra. De tror att de kan bestämma över oss och allt här hemma.
Ha det gott!
/Azlan och Loke.

Julia sa...

du får ta i lite mer så hon snabbar på lite! sådär kan du ju inte ha det!? å andra sidan är det ju viktigt att hon hittar rätt, så kanske ska du pröva det där som kallas tålamod? har inte försökt det själv, men har hört att det ska göra vissa saker bättre!? /Bona

Anonym sa...

Hehe, det är inte så svårt att sätta en ny liten kompis på plats som man kan tro!
Jag höll på att ge vika i början, lät Humla ta för sig lite för mycket av tvåbeningarna och huset, men det är ordnat nu.
Jag gick bara bakom henne i några dagar och bevakade vad hon gjorde, det hade varit bättre att sätta ner foten direkt och visa hur hon skulle göra.... Men det blev ordning på ungen till slut ändå!