tisdag 3 juli 2007

There is a God!!!

Just när jag trodde att jag skulle dö av ren tristess så visade det sig att Gud finns. Jag har de senaste dagarna visat mitt missnöje för matte genom att yla ungefär 50 % av min vakna tid och ibland har det rykt rätt snyggt ur öronen på henne! ;-)

Hur som helst, idag gick matte ut några minuter på kvällen och i vanlig ordning drog jag en lång serenad men hon struntade i det och försvann ändå. MEN, bara några minuter senare kom hon tillbaka och vem hade hon med sig tror ni? PICCO!!!

Vi nosade lite på varandra och därefter har jag lite snabbt förklarat för henne att det är JAG som bestämmer och sen har vi busat och lekt. Jag har därför glömt yla ikväll, men det kan hända den bästa. Men det är SÅ skoj att ha en kompis att brottas med. Jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS att min nya kompis blir lika cool som Piccola är!

Nu måste jag busa igen! Hej så länge!! :-)

3 kommentarer:

Isis och Ramses sa...

Roligt för dig Thelma. Det är skoj att ha en kompis att busa med. Vår favoritlek är att jaga varandra jättesnabbt genom lägenheten. Tyvärr till tvåbeningarnas förtret då det ofta åker ngt i backen. Men, vi måste ju ha lite skoj vi oxå. Dom får väl flytta på sakerna! Isis och Ramses, buskatterna på Bygatan.

Anonym sa...

Hmmmm, den här Picco.... Ska hon/han stanna?
Har du träffat katt-rackarn förrut????
Jag varnar dig, släpp dom inte in på livet för snabbt, risken finns att du snart slickar den nya på huvudet.... Jag föll som en fura efter några dagar.... Nu vet jag knappt vem som bestämmer längre. Men husse är MIN, bara min.

Anonym sa...

Min kullsyster Piccola ska tyvärr INTE stanna. Men vi leker med varandra ibland när våra respektive mattar behöver "kattvakt". Varför heter det så förresten? Inte behöver vi vaktas, vi gör ju aldrig några hyss!! ;-)