söndag 16 november 2008

Shoppat i Ullared!

Jag var i Ullared häromdagen och givetvis fylldes vagnen med "fynd" till katterna. ;-)

Eller vad sägs om den här igloon som både Thelma och Flisa älskar? Flisa älskar den såpass mycket att hon ibland sover i den på natten istället för på mattes kudde! Då måste det vara en väldigt fin igloo för Flisa älskar att sova på mattes kudde.. Hur som helst, 129 kronor tycker jag är ett fynd, man hittar sällan igloos för under 300 kr i zoo-affärerna. Det fanns även i mindre storlek, jag tror den minsta kostade runt hundralappen men mina katter ligger ju gärna i hög så det fick bli en "rymlig" modell. På bilden nedan har dock bara Flisa tagit plats i igloon..



Ett annat fynd är dessa godis-sticks ifrån Vitakraft som kostade 5,95 kr per paket innehållande 3 sticks! I zoo-affärerna ligger de på mellan 14 och 15 kronor så det är en otrolig skillnad. Och mina katter är som galna efter dessa sticks, det blir nästan slagsmål innan jag hunnit skära upp dem i bitar och servera! Så passa på att shoppa både igloo och sticks om ni åker till Ullared!



Något som INTE var ett fynd är kattsanden jag köpte, även den ifrån Vitakraft och ifall ni frågar mig så är den rent usel! 59,95 kr gav jag för kattsand som visserligen klumpar men när man ska fiska upp klumpen med spaden så går klumpen i tusen bitar och är omöjlig att få upp. Så jag har fått använda både en spade med stora hål i och en spade med minimala hål i för att det mesta av klumpen ska försvinna ifrån lådan. Ska man säga något bra om den överhuvudtaget så är det väl att det i alla fall inte luktat särskilt mycket ifrån den. Men bortsett ifrån det så var den riktigt dålig. Bu!


1 kommentar:

Anonym sa...

åh,, har provat den sanden en gång också ! en gång, och sen aldrig mer, den var verkligen usel,, upplevde precis samma sak med klumparna,,,,

men iglon var verkligen jätte fin !