onsdag 26 november 2008

Tyst och tomt här hemma!

Mina föräldrars katt Elvis har varit hos oss i en vecka och idag var det dags för honom att åka hem och mina båda missar att följa med honom hem till föräldrarna. Jag kommer att vara ganska upptagen de närmaste veckorna både på dagar och kvällar så för att slippa dåligt samvete får de vara hos "mormor och morfar" i 11 dagar!

Det är SÅ tyst och tomt i ett hem utan katt. Nästan spöklikt. Och att sova utan minst en spinnmotor vid örat är verkligen inget roligt. Men huvudsaken är att de har det bra och får springa runt och busa i ett jättestort trevåningshus istället för att sitta hemma och vänta på mig!
Mamma och pappa ska stycka rådjur under veckan, det ska bli intressant att höra ifall någon av katterna reagerat på doften. Jag tror dock de stänger in sig när de styckar för att få göra det utan nyfikna nosar.. ;-)

Tjejerna kommer hem den 6:e och den 7:e ska Flisa på utställning i Frölunda. Thelma får inte följa med på utställning denna gång, hon har redan blivit Premier och är ingen fan av utställning så hon får stanna hemma. Problemet är att hon vill ju gärna följa med när jag ställer fram transportväskan så hur jag ska kunna gå hemifrån utan båda katterna i väskan vet jag inte riktigt... *s* Jag ska kanske skicka upp Thelma till Bobo och Sigge för att busa lite den dagen..?

Flisa är inte heller någon större fan av utställning men trots att hon är världens fegaste katt så är hon faktiskt tuffare än Thelma i utställningsmiljön. Bara man får sitta i mattes famn så går det ganska bra. Mer om utställningen kommer framöver!

Eftersom jag redan saknar dem och för att det är så kallt och eländigt ute tänkte jag värma mig och er med några bilder på tjejerna från i somras då solen faktiskt tittade fram då och då!

Thelma försöker få en jämn bränna på prickmagen...


...och vilar sedan ut på det varma fönsterblecket.


Flisa gillar att sola i fåtöljen på balkongen...


..eller kika på bilarna som åker förbi jättefort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

thelma e välkommen på dagkollo här ja!! men det blir nog lite stressigt för henne med loverboy här men det får man väl ta.!!

Anonym sa...

vilka slöisar;P